Een goed begin is het halve werk

In een beginstadium is uw bedrijfspagina een van de weinige middelen waarmee u uw klant kunt overtuigen. Niet alleen de indruk die de klant zelf krijgt, maar ook zijn omgeving kan een negatieve of juist positieve invloed hebben. Wilt u met uw bedrijfspagina het gewenste effect bereiken? Neem dan deze stappen door:

Domeinnaam

De eerste stap voor een goede website is een domein. Met een domein bent u namelijk vindbaar op het internet. Helaas zijn goede domeinnamen schaars. Bedenk daarom een sterke domeinnaam en reserveer alvast een mooie. Met uw eigen domeinnaam kunt u bovendien ook e-mailadressen maken, als info@uwbedrijf of een persoonlijke optie uw voornaam@uwbedrijf.nl. Gebruik daarnaast in zowel uw domeinnaam als uw e-mailadres geen ingewikkelde leestekens of afkortingen, daarmee wordt uw vindbaarheid en bereikbaarheid kleiner.

Bedenk wat u wilt

Het is van belang om eerst te bedenken wat u precies wilt bereiken. De marketing mix kan u hier alvast bij helpen. Het geeft u een duidelijk beeld hoe u klanten kunt benaderen en hoe u aan hun wensen kunt voldoen:

Product

Wat zijn de eigenschappen van uw product of dienst die aansluiten bij de wens van uw klant? Notuleer dit zo duidelijk mogelijk. Denk aan onderscheidende kenmerken van het financiële product, kwaliteit, branding, bijkomende service en garantie.

Prijs

Wat wil de klant voor uw product betalen? Wilt u als prijsvechter of exclusief – of iets daar tussenin – bekend staan? Denk na over de vraagprijs, kortingen en financiering.

Plaats

Waar moet u zijn op de juiste tijd en met voldoende capaciteit? Dat geldt voor uw fysieke regio, maar ook voor het internet.

Promotie

Hoe bereikt u de klanten met uw producten en diensten? Het advies van multimedia-professionals helpt u hierbij verder. Klik hier om alles te weten te komen over marketing.

Mens

Voor de tussenpersoon blijft het persoonlijk contact belangrijk. Voor en tijdens de verkoop, tijdens en na het gebruik van financiële diensten: persoonlijk contact kan een doorslaggevende factor zijn voor uiteindelijke klanttevredenheid.

De bedrijfspagina is in feite een brochure van uw bedrijf. Om vertrouwen te wekken bij uw klant moet de site er foutloos uitzien en gelijk staan met uw marketingmix. Laat uw pagina daarom vormgeven door een professional. In de eerst fase hoeft de webpagina niet veel technische foefjes te bevatten. Wel moeten de contactgegevens met telefoon, e-mail en postadressen duidelijk zichtbaar zijn. Het is daarnaast erg nuttig om de statistieken van uw website te bekijken, zodat u weet wat u kan verbeteren.