Onderscheid jezelf met een goede productpresentatie

Als u uw doelgroep eenmaal kent, het koopproces van uw klant weet en hoe uw doelgroep omgaat met het internet, kunt u het product aan hen presenteren. Hoewel vroeger de etalages, reclamefolders en tv- en radioreclame de belangrijkste oriëntatiefase waren, zie je dat nu het internet razend populair is geworden. Vandaar is het ook belangrijk dat u beschikt over een ijzersterke website. Ook nemen steeds meer mensen, de meningen van andere kopers mee in hun beslissing om iets te kopen. Hoewel commerciële medewerkers nog steeds van groot belang zijn, is een productpresesnatie ook een essentieel aspect om een product verkopen. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat de presentatie van een product bijna net zo doorslaggevend is voor de consument. Hoe u voor deze consumenten de doorslag kunt geven, leest u hieronder.

Ben origineel

Vaak wordt door tijdgebrek niet veel aandacht gegeven aan het zelf maken van foto's. En om eerlijk te zijn, is dit ook een tijdrovende klus. Veel bedrijven kiezen er daarom om de standaard productfoto's van hun leverancier te gebruiken, maar je raad het vast al! Deze foto's zijn alles behalve opvallend. En wanneer meerdere bedrijven deze foto's gebruiken, is de kans ook nog eens heel groot dat uw website minder vindbaar wordt. Tevens is gebleken dat standaard productfoto's een boosdoener zijn voor de tegenvallende verkoopcijfers. Kortom, uw online productpresentatie heeft heel veel invloeden op uw aantal bezoekers en verkopen. Probeer daarom eens originele foto's te maken, u zult versteld staan van het resultaat.

Creativiteit

Zoals we hierboven al beschreven is originaliteit één van de belangrijkste factoren om de verkoop te stimuleren. Om u hier nog een duwtje in de goede richting te geven, delen wij graag wat creatieve ideeën met uw. Tegenwoordig kunt u allerlei presentaties gebruik maken om uw product te presenteren. Zo zijn de productievideo's of 360 graden foto's hét helemaal dit jaar. Presenteer daarnaast uw product is een bijpassende sfeer met eventuele accessoires.

Elk kleinigheidje telt

Het bekijken van een online product is totaal niet vergelijkbaar zoals in fysieke winkels. Bij een winkel loopt u binnen, is het tastbaar en ziet elk minimum detail. Online zie je vaak een aantal foto's die zijn gemaakt van één product. Om het uw (potentiële) klant zo makkelijk mogelijk te maken, kunt u een zoomfunctie op de website plaatsen. Met deze functie kan de klant op de foto's ver inzoomen om zo elk klein detail te zien. Bovendien kunt u bij productspecificaties een duidelijke omschrijving geven voor eventuele op of aanmerkingen, zodat de klant niet voor verrassingen komt te staan.

Nieuwsbrief

Een goede nieuwsbrief is bijna net zo belangrijk als de website. Met een nieuwsbrief kun je klanten overhalen tot verkoop door middel van goed gepresenteerde producten, aanbiedingen of andere belangrijke informatie voor de klant. Wil je meer weten over het gebruik van een nieuwsbrief? Klik dan hier voor de pagina E-mailmarketing.

Terug naar overzicht