Haal meer uit uw e-mailmarketing

Het is niet altijd even makkelijk om uw nieuwsbrieven goed te onderscheiden van de concurrentie.
Ieder bedrijf en/of webshop maakt momenteel gebruik van nieuwsbrieven, waardoor het lastig wordt om u te onderscheiden. Toch zijn er diverse mogelijkheden waarbij de klant de nieuwsbrief absoluut gaat openen.

Groei verder met e-mailmarketing

Om u alvast op weg te helpen bij het maken van een perfecte nieuwsbrief, hebben wij alvast wat voordelen van de nieuwsbrief op een rijtje gezet:

  • Met een nieuwsbrief kunt u vele lezers op de hoogte houden van nieuwe producten en/of ontwikkelingen. Door deze informatie te delen met uw lezer, vergroot u de kans op verkopen.
  •  U kunt de resultaten van uw nieuwsbrief meten. Zo ziet u precies hoeveel leden daadwerkelijk de nieuwsbrief openen en welke links het meest populair zijn. Daarnaast kunt u nog veel meer stappen ondernemen om uw nieuwsbrief te personaliseren.
  •  Er is geen afleiding bij een nieuwsbrief. De lezer ziet namelijk alleen uw content op zijn scherm.
  • U kunt in de nieuwsbrief gemakkelijk affiliate marketing toepassen, waardoor u meer commissie krijgt.

Bent u overtuigd over het feit dat e-mailmarketing een geschikte strategie is? Dan hebben wij 6 gouden tips voor u, zodat uw volgende nieuwsbrief absoluut een succes gaat worden:

  1. Schrijf een goede onderwerpregel. Maak ze nieuwsgierig.
  2. Kies een bijzonder, maar wel overzichtelijk design
  3.  Gebruik vetgedrukte titels en aantrekkelijke afbeeldingen
  4.  Zorg dat de ontvanger ziet dat er interactie mogelijk is
  5.  Kies voor een duidelijke footer waar alle verplichte elementen instaan. Zo is het verplicht om de uitschrijvingsknop op een zichtbare plek te plaatsen
  6. Geef uw lezer het gevoel dat ze iets extra's krijgen door het volgen van uw nieuwsbrief.

Wilt u meer marketingtips? Bekijk dan hier onze pagina over 6 marketingtips voor webshops.

Terug naar overzicht